דיבורים על דמוקרטיה

פעם היו אומרים שפורנוגרפיה היא עניין של גיאוגרפיה - מה שנחשב לפורנוגרפיה במקום אחד מקובל כתופעה נורמלית במקום אחר. אפשר לומר את אותו הדבר על דמוקרטיה - כמעט כל מה שקורה במדינה המקיימת יחסים טובים עם ממשלת ארצות הברית עובר את המחסום - או שמתעלמים או שמצדיקים.

המשך...
|

חמשת-אלפים ושישים שנה

(פורסם ב’הגדה השמאלית'

ב 15- באוגוסט 1947 נולדו שתי מדינות חדשות: הודו ופקיסטאן (השנייה בעצם יום קודם), במושבה החשובה ביותר באימפריה הבריטית, זו שרכישתה הפורמלית הפכה את המלכה ויקטוריה לקיסרית - התת-יבשת ההודית הענקית. ההיסטוריה ידועה לציבור הרחב - הסרט "גנדי" והסדרה הטלוויזיונית "היהלום שבכתר" היקנו את עיקרי הסיפור למיליוני אנשים ברחבי העולם. החלק שכולם זוכרים הוא תיאור הזוועות שנילוו לחלוקה הזאת - מיליוני

המשך...
|

בואו נהיה אמריקה עד הסוף

יצא המרצע מן השק סבר פלוצקר, בעל הטור הכלכלי בעיתון ידיעות אחרונות, קורא לוותר על השקל - "המטבע הקטן והזניח" - ולעבור לדולר. לזה ציפיתי מזמן. במוקדם או במאוחר יממשו הישראלים את חלומם לחיות בעולם הדולר, ואיזו הנאה עצומה יישאבו מקניית לחם אחיד בדולר, זוג נעלי אילת )שמן הסתם ישנו את שמן לנעלי מיאמי( בחמישה דולר, וכו'. החיים פתאום ייראו הרבה יותר מתוקים, הרבה יותר "שווים"

המשך...
|

יהושע, המתנחלים ובית-הדין הבינלאומי בהאג

(ראה אור לראשונה ב’הגדה השמאלית’, 16 יוני, 2007)

על שלושה עמודים נשענת המדינה הציונית: על התנ''ך, על השואה ועל הפצצה הגרעינית. וכל אחד מאלה אפוף תיל קוצני המאיים על כל מי שמעז להתקרב או להתמודד עם משמעותו.

ענייני היום הוא ה"עמוד" הראשון. התפרעות של מתנחלים בבית-קברות מוסלמי בכפר כיפל חארס ליד אריאל, לשם הלכו "לחגוג" אחרי שהשתטחו על קברו של יהושע בן-נון בשבוע שעבר, הולידה כתבות ותגובות שונות. בין השאר, צויין שיהושע בן-נון היה אחראי לג'נוסייד של עמי כנען, מכאן שאין פלא שהבאים להשתטח על קברו מסוגלים למעשים שכאלה.

המשך...
|